Ważne! Od 1 marca 2020 r. MOPR będzie realizował program osłonowy w zakresie zmniejszenia wydatków mieszkańców Miasta Białegostoku z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na lata 2020-2021.
Program adresowany jest do osób, które:
- osiągnęły wiek emerytalny;
- samotnie zamieszkują w lokalu mieszkalnym przekraczającym powierzchnię 40 m², do którego posiadają tytuł prawny;
- dysponują dochodem nieprzekraczającym 270% kryterium dochodowego, o którym mowa
w art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy o pomocy społecznej, tj. 1892,70 zł; - nie korzystają z innych form pomocy uwzględniających zmniejszenie wydatków za odbiór odpadów komunalnych;
- zbierają odpady w sposób selektywny.
Wysokość pomocy i okres przyznania
Pomoc finansowa będzie przyznawana w formie świadczenia pieniężnego w wysokości 50% należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zbieranymi w sposób selektywny.
Wysokość świadczenia pieniężnego wynosi:
- 18,00 zł miesięcznie w przypadku zamieszkiwania w lokalu o powierzchni od 40 m² do 80 m²;
- 22,50 zł miesięcznie w przypadku zamieszkiwania w lokalu o powierzchni powyżej 80 m².
Świadczenie pieniężne przysługuje od miesiąca złożenia wniosku na okres 6 miesięcy, nie dłużej jednak niż na okres obowiązywania programu.
Gdzie i kiedy złożyć wniosek?
Wniosek o świadczenie pieniężne osoba uprawniona lub opiekun prawny mogą złożyć:
- w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Białymstoku w siedzibie Działu Świadczeń Rodzinnych, ul. Klepacka 18 od dnia 2 marca 2020 r.;
- za pośrednictwem operatora pocztowego od dnia 1 marca 2020 r.
Do wniosku należy dołączyć:
- dokumenty potwierdzające wysokość dochodu osoby uprawnionej;
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu mieszkalnego oraz jego powierzchnię;
- inne dokumenty niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia pieniężnego.