Klub "Senior+" - Aktualności

W dniu 23  września 2022r.  w Klubie „Senior+” odbyło się spotkanie edukacyjne z panią dietetyk. Tematem spotkania była edukacja żywieniowa osób starszych,  witaminy dla seniora,  wspomaganie organizmu osób starszych,  najczęstsze błędy żywieniowe osób starszych, interakcje leków z żywnością, przykładowy jadłospis dla kobiet i mężczyzn  w starszym wieku.

W dniu 5 października grupa chętnych Seniorów wybrała się na jesienny  spacer do parku  aby podziwiać piękne drzewa w jesiennej szacie kolorów. Na szlaku naszego spaceru podziwialiśmy pałac Branickich i przepiękne  ogrody,  mieliśmy również  spotkanie z wiewiórką. Idąc bulwarami Zyndrama Kościałkowskiego dotarliśmy do ZOO,  gdzie czekali na nas jego mieszkańcy.

Dnia 28 września na PGE Narodowym odbyły się Senioralia 2022 w których uczestniczyły seniorki oraz pracownicy reprezentujący Klub „Senior +” w Białymstoku.                  W wydarzeniu zrealizowanym przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej wzięli udział seniorzy z całej Polski. Spotkanie miało na celu integrację środowisk senioralnych poprzez miedzy innymi taniec i śpiew. Seniorki z naszego Klubu, jak również inni seniorzy prezentowali wykonane przez siebie prace plastyczne.

Dnia 12 października 2022 r. odbyły się XXVI obchody Miejskiego Dnia Seniora.  Uroczystość została objęta honorowym patronatem Prezydenta Miasta Białegostoku. Miejscem gdzie świętowali seniorzy była Aula Magna Pałacu Branickich. W obchodach uczestniczyło około 200 zaproszonych gości. Prezydent Miasta Białegostoku Pan Tadeusz Truskolaski uhonorował około 50 osób, aktywnie działających na rzecz środowiska seniorów. Uroczystość uświetnił koncert muzyczny, w wykonaniu artystów Opery i Filharmonii Podlaskiej. Seniorzy bawili się przy utworach: Eugeniusza Bodo, Franka Sinatry czy Andrzeja Zauchy.

W dniu 24.08.2022 wybraliśmy się na wycieczkę do Cieliczanki. Ugościła nas jedna z naszych seniorek na swojej działce. Nasza wyprawa zaczęła się od przyjazdu do Supraśla, z którego spacerem przeszliśmy do Cieliczanki. Idąc ścieżką przez Puszcze Knyszyńską podziwialiśmy piękne leśne krajobrazy oraz śpiew ptaków. Po dotarciu na działkę rozpoczęło się wspólne integrowanie poprzez rozmowy, śpiew i zabawę.

W dniu 07.09.2022r. wybraliśmy się na wycieczkę do Osowca. Nasza wyprawa rozpoczęła się od podróży pociągiem, podczas której podziwialiśmy piękne krajobrazy Podlasia. Carska Twierdza Osowiec to XIX wieczna twierdza wybudowana za Cara, położona w samym środku bagien biebrzańskich, jeszcze po ponad 120 latach robi ogromne wrażenie. Zwiedziliśmy Fort I, w tym: Muzeum Twierdzy Osowiec, podziemia oraz budowle fortyfikacyjne.
W budynku Centrum Edukacji i Zarządzania Biebrzańskiego Parku Narodowego, w sali ekspozycyjnej obejrzeliśmy film obrazujący dynamikę zmieniającego się na przełomie roku krajobrazu doliny Biebrzy, zmienność flory i fauny oraz życia w wodzie. Z zainteresowaniem podziwialiśmy ekspozycję, której część zajmuje tzw. diorama z dermo-plastycznymi eksponatami łosi, bobrów oraz niektórych ptaków BPN. Uczyliśmy się rozpoznawania podstawowych tropów i śladów zwierząt – od największego łosia po najmniejsze bezkręgowce. Po całym dniu zwiedzania zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do Białegostoku.

Klub ,,Senior+’’ realizuje zajęcia z fizjoterapeutą. Celem zajęć jest teoretyczna i praktyczna nauka prawidłowego wykonywania ćwiczeń, dobór ćwiczeń w zależności od dysfunkcji i możliwości uczestników. Na zajęciach z fizjoterapeutą Seniorzy wykonują ćwiczenia zwiększające wytrzymałość, koordynację ruchową, równowagę, wzmacniające mięśnie i ścięgna, kształtujące prawidłową postawę ciała podczas siadu, stania i chodu, oporowe wzmacniające siłę mięśniową oraz ćwiczenia w bólach kręgosłupa wzmacniające mięśnie posturalne.

Klub ,,Senior+’’ realizuje zajęcia muzyczne. Na zajęciach uczestnicy uczą się właściwego operowania oddechem oraz prawidłowej emisji głosu, wykonują ćwiczenia dykcyjne i rytmiczne, poznają nowe piosenki, a także doskonalą już poznane.

Klub ,,Senior+’’ realizuje zajęcia z instruktorem tańca, których celem jest teoretyczna i praktyczna nauka tańca oraz kształtowanie poczucia rytmu i koordynacji. Na zajęciach uczą się podstawowych kroków walca angielskiego, salsy, tanga i bachaty.